close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה נהוג להגיש לאורחים באזכרה?

מערכת שורשכט טבת, תשפא13/01/2021

מה אמורים להגיש לאורחים באזכרה?

תגיות:
צילום: depositphotos

כפי שאנחנו יודעים, ביהדות נהוג לערות סדרה של טקסי אזכרה למנוח, בין אם זה באזכרה של שבוע, חודש וכן שנה. טקסים אלו מלווים בתפילות וכן בארוחות מיוחדות אשר במסגרת גם נאמרות ברכות שונות, בין אם זה ברכת מיני מזונות, פרי הגפן, פרי העץ, האדמה ועוד.

מאחר והאזכרה כוללת טקסים וברכות שונות, אז באופן טבעי, גם הארוחה אמורה להיות מותאמת כך שיהיה על מה לברך. כמובן שהארוחה שעורכים בזמן האזכרה, אמורה גם לספק לאורחים שמגיעים אליה מזון אשר יתאים לאירוע וישביע אותם.

יש בארוחה דבר סמלי ומיוחד, בין אם זה הביחד, בין אם זו העובדה שכך זוכים לברך את כל

הברכות ולהתפלל (הברכות הן לעילוי נשמתו של המנוח) וכן כמובן עצם הארוחה עצמה, העובדה שנפרדים מהמנוח בצורה מכובדת ויפה.

לפני שאנחנו נסביר מה בדיוק נהוג להגיש במסגרת אזכרה ולמה יהיה נכון מצדנו להזמין חברת קיירטינג שתספק לנו את המנות השונות, ברצוננו להמליץ לכם על חברת קייטרינג הלל, חברה שמתמחה בהכנת תפריטים ומנות לאירועים שונים, כולל אזכרות בסדרי גודל שונים.

החברה מספקים תפריט בשרי, כשר למהדרין, ברמה הגבוהה ביותר, עם מנות אשר עשויות מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר. צוות החברה ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

אילו מנות נהוג להגיש עבור הברכות השונות

כמו שציינו, יש צורך לשאת מספר ברכות במהלך הארוחה ולכן עבור כל ברכה יש להגיש מנות מותאמות.

למשל, בשביל לברך עבור מיני מזונות, יש להגיש מאפים, בורקסים ומנות דומות. חשוב להדגיש, מדובר על מנות שניתן להציע אותן בתחילת הארוחה. הברכה איננה חלה על לחמים.

ברכה אחרת על פרי הגפן, כאן מדובר על יינות. אפשר להגיש יין רגיל או יין מתוק. ניתן להגיש לכל אורח כוסית או להעביר את הכוסית בין היושבים בשולחן.

עבור פרי העץ, אנחנו נציע פירות שגדלו כאמור על העץ, מדובר בפרי עצמו ולא במאפים או מאכלים שונים שכוללים בתוכם פירות. עבור פרי האדמה, הרי שנגיש פירות שגדלו על האדמה, למשל, עגבניות, מלפפונים, אבטיחים וכדומה. גם כאן אנחנו נגיש את הפרי עצמו.

עבור ברכת שהכל נהיה בדברו, נציע שתייה קלה, ביצים קשות וכן מים. לאחר ברכה זו אנחנו יכולים לברך את ברכת המוציא ואז אפשר להציע לחמים מסוגים שונים.

צריך להדגיש, אחרי כל זה, אפשר להגיש את הארוחה עצמה, הארוחה המלאה, ובחלק הבא נלמד מה אפשר להגיש לאורחים שלנו.

מה נהוג להגיש באזכרה

באופן עקרוני, מלבד העובדה שהקייטרינג לאזכרה אמור להיות כשר, אין משהו ספציפי שאנחנו צריכים לחשוב עליו. אך עלינו לקחת בחשבון, שלאירוע כמו אזכרה באים אנשים שונים, ועל כן מוטב לא לספק להם תפריט יותר מדי "מתוחכם" אלא כזה שהם יוכלו למצוא מה לאכול, תפריט שיוכל לספק ולהשביע אותם. כמו כן, למרות שהתפריט בשרי, יש להגיש בו גם מנות צמחוניות למי שאיננו אוכל בשר.

התפריט כשלעצמו יכול להכיל עוף, דגים, סלטים, מנות מסורתיות של העדה, דברים שנחשבים בסיסיים ולא מורכבים מדי.

אנחנו צריכים לחשוב לא רק על האורחים שלנו, אלא גם על עצם זה שעלינו לאחסן את האוכל ולהגיש אותו בשעה מסוימת, וכמובן גם על העניין הכלכלי, כמה זה יעלה לנו והאם זה ישתלם בסופו של דבר.

לסיכום, אם אנחנו רוצים לערוך אירוע באזכרה, יהיה נכון מצדנו להזמין שירות קייטרינג שיכול לספק לנו אוכל פשוט אך איכותי ומשביע, אוכל שהאורחים שלנו ירגישו טוב איתו.

המאמר באדיבות אריאל בריל פרסום עסקים באינטרנט

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה